Címkéink

Befektetők keresése keresőoptimalizálással (3+3)


#Befektetés #Internet

postimage-befektetok_keresese_keresooptimalizalassal_(3+3)

A befektetők keresése kifejezetten nehéz feladat. Lehetséges-e egyáltalán komoly befektetőt találni az interneten? A mélyére ástunk a kérdésnek.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás egy sok vitát gerjesztő terület. Alapjaiban arról van szó, hogy a népszerű keresőkben, főként a Google keresőjében, tekintélyes pozíciót foglaljon el egy weboldal adott kulcsszóra vagy kulcsszavakra. 

Sokak szerint egy nagyon egyszerűen megtanulható dolgoról van szó, mások szerint ez sokkal bonyolultabb mint gondoljuk. 

Miért keres valaki befektetőt?

Valószínűleg van egy nagyon jó ötlete, legalábbis annak gondolja, és szeretne támogatáshoz jutni, ami segíti az ötlet kivitelezésében.

A megfelelő befektető elérése nem egyszerű, és ha valaki arra gondol hogy tisztán csak keresőoptimalizálással anyagi támogatást szerez egy tervhez, az óriásit téved. Ebben, vagy egy ehhez hasonló esetben ugyanis a keresőoptimalizálás más jellegű feladat, mint egy szolgáltatás értékesítése esetén.

Befektetők elérése

Több oldalról is megközelíthetjük a befektetők megközelítését, sőt meg is kell, ha sikeresek akarunk lenni.

Én így csinálnám, ha tegyük fel egy szolgáltatás fejlesztéséhez keresnék támogatót. (nem crowfunding irányban, hanem a hagyományos üzleti befektetési modellben)

a) Üzleti terv?

Mindennek az alapja egy részletes terv kell hogy legyen. Az üzleti terv fontossága folyik a csapból is, de az igazság az, hogy a hagyományos üzleti tervek csak bizonyos körökben működnek.

Ha egy induló szolgáltatást szeretnél felépíteni, és nincsenek meg a szükséges alapjaid, valószínűleg az üzleti terv elkészítésekor falakba ütközöl. A jó üzleti terv az, ami befektető nélkül is működőképes, viszont ezt kivitelezni időnként elég nehéz.

Persze egy részletesen kidolgozott terv mindenképpen szükséges mielőtt bármit is teszel, de nem kell ragaszkodni a hagyományos modellekhez.

Legyen egyértelmű a tervben:

  • Mi a szolgáltatásod, ne hagyj szürke foltokat!
  • Miben van szükséged támogatásra és milyen mértékben. Ha pénzre van szükséged, akkor fogalmazz pontosan. Kalkulálj bele mindent, ami csak felmerülhet. Inkább számolj rá plusz költségeket (persze csak ésszerű keretek között)
  • Miért éri meg a befektetőnek ha invesztál a szolgáltatásodba?
  • Mennyi idő után várható a megtérülés?
  • Mi garantálja a befektető biztonságát?

b) Weboldal

Ha mindennel készen vagy hozd létre a weboldalt, vagy ha már van weboldalad, különítsd el az befektetőknek szánt részeket. A tőzsdén jegyzett cégek weboldalain megtalálhatod a láblécben a befektetőknek szóló információkat.

Valószínűleg te nem vagy tőzsdei cég, de ettől függetlenül kitalálhatsz te is egy hasonló funkciót.

Ezen a területen szintén felejtsd el a hagyományokat. Nem Landing-Page-et készítesz, ami elad a nagyközönségnek, hanem egy információs részleget, ami mentes a felesleges sallangoktól.

c) Kezdődhet a keresőoptimalizálás

Kutasd fel azokat a területeket, amelyek érdekesek lehetnek a befektetőid számára.

  1. Ehhez kiváló módszer egy egyszerű kulcsszókutatás. A legalapvetőbb módja, hogy különböző kereséseket végzünk a Google-ben és figyeljünk a keresési javaslatokat, vagy a találati oldal alján időnként megjelenő ajánlásokat. Keressünk információszerzésre vonatkozó javaslatokat, konkrét kérdéseket.
     
  2. Amikor megtaláltuk a megfelelő területeket és kulcsszavakat, hozzunk létre ezekhez kapcsolódó tartalma(ka)t a weboldalon. A weboldal szövegezése legyen természetes, és informatív.
     
  3. Ha ez megvan küldjük el a cikket ismerőseinknek, e-mail formájában, osszuk meg azt a közösségi oldalakon. A lényeg, hogy minél több hivatkozást generáljunk.
     

,