Veszteséges a BMW 2020 Q2-ben, mégis bizakodik
Az autóipar erősödik, attól függetlenül is, hogy a BMW veszteséget jelentett a 2020 első két negyedévében. A számok egyértelműen gyengébb eladási adatokat mutatnak, viszont ha mélyebben megvizsgáljuk a körülményeket már látható a fény az alagút végén.
2020 második negyedévében a BMW 485.000 személygépkocsit szállított le a megrendelőknek. Ez a szám egyesíti a BMW, MINI és Rolls-Royce márkák eladási adatait. Ez 25,3%-kal kevesebb mint 2019 Q2-ben, akkor 650.000 értékesített személyautót jelentett.
Ugyanakkor az év első felében(2020 Q1) 963.000 autót adott el a cégcsoport, ami szintén 20 százaléknál magasabb visszaesést jelent (pontosan 23%-ot).
Márka | 2020 Q2 | 2019 Q2 |
---|---|---|
BMW | 430344 | 560189 |
MINI | 54413 | 88337 |
Rolls-Royce | 707 | 1330 |
A BMW tervei a jövőre nézve
Oliver Zipse a BMW vezérigazgatója optimista. Nyilatkozata szerint stratégiájuknak és gyorsaságuknak köszönhetően sikeresen korlátozni tudták a koronavírus járvány káros hatásait. Azt is kiemelte, hogy Kína esetében az eladások 17%-kal nőttek az előző évhez képest.
A kínai piacon jól sikerült terjeszkedést Nicolas Peter pénzügyi igazgató is megerősítette, sőt a számok azt mutaják hogy az Egyesült államokban és Európában is észlelhetőek a javulás jelei.
2020 Júniusának vége óta a BMW összes gyára a megszokott munkarendben dolgozik.
A német autóipar egyébként általános erősödés szakaszába lépett. Vajon a koronavírus járvány mennyiben fogja megváltoztatni az elkövetkezendő időszak eredményeit?
,,,,