Jó vállalkozás indításához szükséges a mentális er
Érdemes kipróbálni egy ötletet, finomítani és a körülményekhez igazítani, sőt még azt is kipróbálni, hogy ez csak egy ötlet, vagy több is lehet annál.
Ha nincs üzleti tapasztalatunk, akkor valószínűleg nincs üzleti készségünk sem. Ebben az esetben elképzelhető, hogy az ötlet nem jut el a koncepciótól a profitig. A vállalkozás indításakor az első nagy kérdés az eladhatósága. A saját ötletünkkel kapcsolatban bármit szeretnénk, nem fogja kárpótolni azt, hogy az ötletet nem tudja nyereséges üzleti modellé alakítani. Apropó tapasztalat… itt jöhet szóban tehát az önismeret fejlesztése, a belső képesség a kitartáshoz, a megvalósításhoz és a szorgalomhoz.
Fontos, hogy tisztában legyünk magunkkal!
Amikor saját vállalkozást indítunk, vagy azon dolgozunk, hogy magasabb szintre emeljük azt, egy teljesen más perspektívából is szemlélődni kell. Akár új vállalkozást indítunk, akár már a meglévő vállalkozást próbáljuk magasabb szintre emelni, mind a belső énen, mind pedig a körülményeken dolgozni kell.
Az első lépés az, hogy tisztázzuk, mi legyen az elképzelés? Mi a cél? Hol látod magad öt év múlva? Miben lesz más a munkád miatt? Hogyan változtathatsz ezzel globálisan is a világon?
A második lépés az, hogy kitaláld, hogyan tudod a legtöbbet kihozni az erősségeidből – és ezek hogyan korlátozhatnak téged. Vannak olyan készségek vagy tudásterületek, amelyekhez segítséget szeretnénk? Mennyi időt töltünk olyan tevékenységekkel, amelyek hozzájárulnak a vállalkozás sikeréhez? Mik azok a dolgok, amelyek hatékonyabbá tehetik ezeket a tevékenységeket?
A harmadik lépés pedig az, hogy gondold át, mennyi pénzbe, időbe és energiába kerül, hogy ez az üzleti ötlet valósággá váljon.
Miért lehetek jobb, mint a konkurenciáim? Ha viszont nincsenek, miért leszek egyedi és egyben a legjobb a piacon?
Sok vállalkozás azért sikeres, mert tudja, hogyan kell piacra dobni magát. Tudják, mi teszi őket egyedivé, és gondoskodnak arról, hogy ez az üzenet eljusson oda, ahová érdemes. De ha nem hiszel a saját termékedben, hogyan tudnál mást meggyőzni? Ha nincs világos elképzelésed arról, hogy mitől különleges a vállalkozásod, hogyan mondhatod el az ügyfeleknek az értékeidet?
„Képes vagyok rá”! Az önismeret fejlesztése legyőzi a korlátokat!
Bizonyos „szakmabéli „már úgy véli, egy új vállalkozónak listát kell készítenie arról, mit kell tennie és mit kell megértenie ahhoz, hogy az ötletből működő vállalkozás legyen. Azt is fontosnak tartják, hogy szembenézzünk a saját személyes meggyőződésünkkel és a saját magunk elé állított korlátjainkkal, hogy fejlődhessünk!
A küldetésem egyenlő a megélhetésemmel!
Rengeteg dolgot tudunk irányítani, de még több van, amit nem. A költségeinket illetően nagy mozgásterünk van – de ami a bevételi forrásainkat illeti, különösen az induló vállalkozások esetében, nagy a bizonytalanság.
Bizonyos esetekben, ahelyett, hogy azon gondolkodunk, mennyi pénzt fogunk keresni, gondoljuk át, mennyibe kerül a vállalkozás működtetése. Könnyebb megbecsülni ezeket a számokat, mint a jövőbeni nyereséget.
Miután tudjuk, hogy mik lesznek ezek a működési költségek, kitalálhatjuk, hogy mekkora minimális bevételre van szüksége havonta, hogy fedezze őket. Aztán mielőtt elindítanánk a vállalkozást, győződjünk is meg arról, hogy az ötlet reális! Néha egyszerűen nem úgy sikerül, ahogy azt Mi szeretnénk – és ha igen, ne kényszerítsük magunkat olyasmire, ami nem fog bejönni nekünk vagy bárki másnak. Ne feledjük, a munkánk egyben a küldetésünk is a földi életünkben! Ezért, ha olykor akadályba is ütközünk, vizsgáljuk meg a saját elakadásainkat! Minden belőlünk indul ki, éppen ezért, akkor leszünk működőképesek a vállalkozásban, ha elég időt szánunk magunkra.
,