Címkéink

13+1 tipp: Hogyan spóroljunk okosan?


#Cikkek

postimage-13+1_tipp:_hogyan_sporoljunk_okosan?

Spórolni nemcsak a kiadásaink lefaragásával lehet, rengeteg módszer áll rendelkezésünkre, aminek csak a saját kreativitásunk szab határt. A Befektetési Tippek összegyűjtötte azokat a módszereket, amikkel te is megfoghatod a pénzt!
 

Mielőtt elkezdenéd

Ezek a tippek egyfajta ajánlások, nem szükséges mindet alkalmazni az életünkben. Ha valóban spórolni szeretnél biztosan meg fogod találni azokat a pontokat, amik számodra a legmegfelelőbbek.

A Tippek

Pénzügyek

Pénzügyek1. Pénzforgalmunk nyomon követése: Talán ez az egyik legfontosabb pont. Rendkívül tanulságos lehet ha lejegyezzük kiadásainkat, bevételeinket. Fontos hogy a jelentéktelennek tűnő pénzmozgásokat is rögzítsük. Meglepő dolgok szoktak kiderülni az első hónap végén ;)

2. Lakáselőtakarékosság: Kiváló lehetőséget rejtenek magukban a lakástakarék-pénztárak. Nemcsak hogy segít abban, hogy egy nagyobb összeget összegyűjtsünk a saját erőnkből, de ugyanakkor jutalmazza is ezt. A 30%-os állami támogatásra pedig nem mondhatjuk azt hogy jelentéktelen.

3. Biztosítások: Évente érdemes átnézni biztosításainkat, főként a Kötelező-Gépjármű Felelősségbiztosítást (KGFB) és a Lakásbiztosítást. Éves szinten több 10000 Ft-ot  spórolhatunk ezzel a lépéssel. Ehhez remek segítséget kaphatunk az erre szakosodott weboldalaktól.

4. Egészségpénztár: A lakáselőtakarékossághoz hasonlóan állami támogatásra vagyunk jogosultak, az egészségünk megőrzéséért tett lépéseink után. Ha már úgyis szedni kell azt a gyógyszert, miért is ne igényelnénk vissza az adónkból az összeg egy részét, pontosabban a 20%-át? Erre nyújtanak megoldást az önkéntes egészségpénztárak.

5. Megtakarítások: Amennyiben nem kifejezetten lakáscélra szeretnénk gyűjtögetni, vagy van lehetőségünk egyéb megtakarításokra is, Ezek közös jellemzője, hogy egy bizonyos időszakra elkötelezzük magunkat, hasonlóan mint például a lakástakarékpénztáraknál. Itt azonban nem állími támogatásra számíthatunk, hanem hozamra. Ennél a pontnál érdemes szakembert bevonni, aki segíthet kiválasztani a megfelelő konstrukciót.

 

Számlák

Számlák6. Készenléti állapot: A számítógép, televízió, DVD-lejátszó és még jó néhány elektromos eszköz energiát fogyaszt akkor is ha éppen nem használjuk. Ezeket érdemes éjszakára kikapcsolni. Kényelmesebb megoldás lehet egy programozható időzítőkapcsoló, amivel automatikusan szabályozhatjuk,  milyen időszakokban legyen kikapcsolva az áram.

7. Energiatakarékos eszközök: Ha lehetőségünk van minél hamarabb cseréljük le mosógépünket, hűtőszekrényünket energiatakarékos berendezésekre (A+;A++ stb). A havi villanyszámlánkon jelentős megtakarítás fog keletkezni ez miatt.  Ugyanez vonatkozik az energiatakarékos izzókra. Egy átlagos háztartás teljes korszerűsítése után észlelni fogjuk a villanyszámlánkon a változást. Ez is egyfajta rezsicsökkentés ;).

8. Alternatív energia: Az alternatív energia hatékony felhasználása sajnos még kissé költséges, de mindenképpen megéri. Kifejezetten jó hatásfokkal találhatunk már napkollektor rendszereket, amik a képesek a meleg víz jelentős részét előállítani, illetve képesek rásegíteni a fűtésre is.

9. Fűtés: Ha már a fűtésnél tartunk, itt ismét elképesztő összegeket spórolhatunk, ha jól választjuk meg a fűtési rendszerünket, és áldozunk a szigetelésre. Ha nincs lehetőségünk ilyen jellegű kiadásra, akkor is érdemes felmérni a házunk/lakásunk gyenge pontjait ebből a szempontból.

Másik lehetőség az ésszerű hőmérséklet betartása. Az alváskor ajánlott átlagos hőmérséklet 18ºC, érdemes hát éjszakára lentebb csavarni a fűtést.

 

Háztartás

10. Tisztítószerek: Néhány bolti tisztítószert tudunk helyettesíteni jóval olcsóbb alternatívákkal. Ezeknek a házi szereknek a hatékonysága sok esetben nemcsak hogy eléri, de van amikor túl is szárnyalja a méregdrága bolti vegyszerek hatását. Böngésszük ezekért át az internetet. Ilyenek például: Mosószer helyett Mosószóda, Öblítő helyett Ecet, stb. (Tipp: keress rá: alternatív tisztítószerek)

11. Tisztálkodószerek: Ugyanez a helyzet a tisztálkodószerekkel, samponokkal, fogkrémekkel, mint a tisztítószerekkel. Itt különösen ajánlott az olcsóbb alternatívák használata, hiszen ezek a bolti termékek rengeteg káros anyagot tartalmaznak.  A házi szerek általában olcsóbbak is, és hosszú távon jobban megőrzik az egészségünket is.

12. Bevásárlólista: Mielőtt nagy-bevásárlásra indulunk, írjunk magunknak listát, és tartsuk magunkat hozzá. Rengeteg feleslegesen kidobott pénzt spórolhatunk ezzel meg.

13. Kert: Ha van lehetőségünk rá, alakítsunk ki otthon egy kertet. Már egy kisebb, akár 2x2m-es földterület is képes megteremteni egy kis élelmiszert, amit ugye nem kell megvásárolnunk a boltban, de még inkább hasznos a lélekre gyakorolt hatása. Amennyiben minden nap foglalkozunk egy fél órát a kertünkkel, jobbá válik a közérzetünk, és nem terhel minket annyira a stressz.

+1 Nem mindig az olcsó a leggazdaságosabb: Ne az árak alapján döntsünk vásárláskor. Elképzelhető hogy az a nagyon olcsó termék amit rendszeresen használunk, több kiadást generál számunkra, mint amennyit spórolunk vele. Ugyanakkor annak se dőljünk be, hogy ami drágább az feltétlenül jobb is. Próbáljunk olyan szempontok szerint dönteni, hogy az adott pénzért milyen mennyiséget kapunk, milyen minőséget képvisel a termék, mennyi idő után kell újra beruháznunk, ha ezt választjuk.
Tipp: A boltban vásárolt áruk árának nagy részét a csomagolás költségei képezik. Érdemes lehet nagyobb kiszerelést vásárolni, vagy eleve kimérős termékeket választani.

Van olyan tipped, ami nem szerepel még itt? Írj kommentet!